Emas Kuning 999. Powered by Blogger.
Authorised Dealer Public Gold A1547

Friday, August 15, 2014


  1. KISAH DI KUBUR SELEPAS SOLAT SUNAT RAYA.

    Kami pergi ke kubur pagi tadi. Kebetulan ada keluarga jauh pun dtg ziarah kubur.

    Maka kami buat jemaah tahlil bersama, 'combined".

    Keluarga sana yg jd tekong. Selepas habis tahlil tekong yg pangkat moyang pun suruh dua orang budak laki baca surah alMulk dan al Fatihah.

    Kalau rekod bacaan kedua nya dan masukkan kat "youtube" nescaya "viral" .

    Apa pun bukan itu yg jd perkara utama kat sini. Apa yg utama kat sini pakngah kami mengalirkan air mata. Tak pernah sebelum ni buat tahlil di kubur nampak pakngah mengalirkan air mata.

    Lepas tahlil terus rapat pada pakngah kami.

    "Siapa tadi tu, sampai sebak nampaknya pakngah?"

    Beliau jawab, kubur yg keluar tu lawat ialah kubur ayah dua budak laki tahfiz tadi.

    Pakngah bg tahu bahawa arwah ayah kedua budak itu lebih muda drpdnya. Tak sampai 50an pun.
    Tetiba mrninggal dunia sakit jantung.

    Jadi bila kedua anak arwah baca surah Al Mulk dan al Fatihah, sebaklah dada pakngah.

    Kesimpulan.
    1. Dunia selama mana pun jika dibandingkan alkhirt sekejap jer.
    2. Apabila matinya anak Adam terputuslah amalan kecuali a.anak yg soleh yg mendoakannya...b..sedekah jariah ..c. Ilmu yg diajarkan diamalkan.
    3. Di kubir nanti tiada anak anak, tiada harta, tiada baju mahal, tiada senjata atau pun kereta yg boleh dibawa melainkan amalan soleh. Yang mana amalan soleh hanya dpt dilakukan dgn hidayah petunjuk dr Allah.

    Bak kata mufti Menk semasa menjelaskan surah alFatihah; NIKMAT YG PALING BESAR IALAH HIDAYAH PETUNJUK KE JALAN YG DIREDHAI.

1 comments:

Aisyah Taufik March 6, 2017 at 12:39 PM  

Nama saya Aisyah Taufik dan saya bercakap sebagai seorang wanita yang paling bahagia di dunia liar seluruh hari ini, dan saya berkata kepada diri saya bahawa mana-mana pemberi pinjaman yang menyelamatkan keluarga saya dari keadaan kami tidak menentu, saya akan memberitahu namanya kepada liar dunia keseluruhannya dan saya m gembira
untuk mengatakan bahawa keluarga saya kembali untuk yang baik, kerana saya memerlukan pinjaman sebanyak 1,000,000.00 membayar hutang dan memulakan hidup saya sekali lagi saya seorang ibu dengan 2 kanak-kanak dan semua dunia seolah-olah yang tergantung pada saya sehingga saya bertemu dengan Allah mengutus syarikat pinjaman yang
mengubah hidup saya dan keluarga saya, takut firma, James Althouse, beliau adalah penyelamat Allah yang diutus untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada mulanya saya fikir ia tidak dapat dilakukan sehingga saya mendapat pinjaman saya daripada 1,000,000.00 dan saya akan menasihati mana-mana orang yang mempunyai sebenar memerlukan pinjaman untuk menghubungi Encik James Althouse, melalui e-mel. jamesalthousefinancefirm@gmail.com kerana dia adalah
yang paling memahami dan baik hati Pinjaman Perkhidmatan anda juga boleh hubungi saya dengan e-mel ini: aisyahtaufik23@gmail.com, jika anda ingin bertanya kepada saya apa-apa soalan mengenai bagaimana saya mendapat pinjaman saya, saya akan bebas untuk memberitahu anda semua

Post a Comment

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP