Emas Kuning 999. Powered by Blogger.
Authorised Dealer Public Gold A1547

SOLAT SUBUH BERJEMAAH

Saturday, July 12, 2014

SOLAT SUBUH

Suatu masa dulu saya dengar ceramah dr ustaz jordan.

Beliau pun cerita betapa semasa student di Jordan ramai pelajar yg menyokong Palestin.

Pada suatu hari diorang buat konvesyen. Lalu di jemput speaker dr kalangan pelajar yg paling lantang untuk berucap dan berbengkel.

Banyak lah idea dan panas lah perbincangannya.

Ada yg ketika bersyarah menggeraakkan tangan. Ada pula yg menangis sambil bercucap.

Namun begitu, apa yg menyedihkan ustaz ni, apabila subuh , kebanyakan penceramah tu tidak turun dr bilik utk solat subuh berjemaah.

Apa bila pergi ke bilik selepas waktu subuh , didapati penceramah yg bersemangat belum bangun. Walau bagaimana pun ustaz tu bersangka baik bahawa penceramah dah solat subuh.

Ingat lah
Solat itu tiang agama.
Camna nak makbul doa kalau rukun islam pun tak setle.

Jom doa utk palestin dgn doa yg makbul

10 comments:

Ahmad Hamza October 5, 2016 at 4:18 AM  

Hello, memerlukan pinjaman segera untuk menyelesaikan keperluan kewangan anda, pinjaman antara $ 3,000.00 kepada $ 1000,000.00 Max, kita boleh dipercayai, cekap, pantas dan dinamik, dengan 100% dijamin pinjaman juga memberikan (euro, pound dan dolar.) Kepentingan Kadar terpakai kepada semua pinjaman (2%) jika anda berminat untuk kembali kepada kami. oleh (skyloan887766@gmail.com): Perkhidmatan yang disediakan termasuk: * Peningkatan Home * Pencipta Pinjaman * Penyatuan Hutang Pinjaman * Pinjaman Perniagaan * Pinjaman Peribadi. Hubungi kami hari ini dan kami gembira untuk bekerja dengan kami e-mel: skyloan887766@gmail.com untuk maklumat lanjut

berry castle October 15, 2016 at 1:46 AM  

ADAKAH ANDA MEMERLUKAN PINJAMAN A?

Adakah anda memerlukan pinjaman jangka panjang atau pendek cepat dengan kadar faedah yang agak rendah serendah 2%? Kami menawarkan pinjaman perniagaan, pinjaman peribadi, pinjaman rumah, pinjaman kereta, pinjaman pelajar, penyatuan hutang pinjaman e.t.c. tidak kira skor anda, Jika ya hubungi kami melalui E-mel: (berrycastleloanfirm@gmail.com) Isi Borang Permohonan Pinjaman Di bawah

1) Nama Penuh:
2) Negara:
3) Status:
4) Alamat:
5) Seks:
6) Pekerjaan:
7) Jumlah Diperlukan:
8) Tempoh pinjaman:
9) Tujuan pinjaman:
10) Telefon:
11) Pendapatan Bulanan:

Hubungi melalui e-mel: berrycastleloanfirm@gmail.com

Salam saya.

Encik Berry Castle

Chris Richard October 23, 2016 at 9:50 PM  

Hello Tuan Dan Puan-Puan,

Anda butuh uang pinjaman antara individu untuk menghadapi kewangan
masalah yang akhirnya memecahkan kebuntuan didorong oleh bank, oleh
penolakan fail mereka untuk memohon? Saya seorang pakar kewangan dapat
membuat pinjaman dalam jumlah yang kau perlukan dan dengan keadaan yang membuat hidup
lebih mudah. Di sini adalah tempat di mana aku boleh membantu:
* Kewangan
* Meminjamkan Menyewa
* Pelaburan pinjaman
* Auto pinjaman
* Hutang Penyatuan
* Garis kredit
* Kedua janji
* Kredit Penebusan
* Peribadi pinjaman

jadi, jika anda berminat untuk mendapatkan yang asli pinjaman hanya Email:
Chrisrichardloanfirm@gmail.com

Terima kasih

Unknown November 17, 2016 at 12:57 PM  

URGENT DIPERCAYAI XMAS PINJAMAN TAWARAN MEMOHON SEKARANG.
(Williamloans14@gmail.com)

Adakah anda sedang mencari pinjaman perniagaan? pinjaman peribadi, pinjaman rumah, pinjaman kereta, pinjaman pelajar, pinjaman penyatuan hutang, pinjaman tanpa cagaran, modal teroka, dan lain-lain .. Atau adakah anda telah ditolak pinjaman oleh bank atau institusi kewangan untuk apa-apa sebab. Kami adalah pemberi pinjaman swasta, pinjaman kepada perniagaan dan individu dalam kadar faedah yang rendah dan berpatutan kadar faedah 2%. jika Berminat untuk pinjaman? Hubungi kami hari ini di (williamloans14@gmail.com) dan mendapat pinjaman anda hari ini.



URGENT GENUINE PINJAMAN TAWARAN MEMOHON SEKARANG.

Adakah anda memerlukan pinjaman segera atau apa-apa bantuan kewangan lain?
Kami menawarkan semua jenis pinjaman pada dua peratus (2%) kepentingan. email kami sekarang
melalui: williamloans14@gmail.com dengan maklumat berikut

nama penuh:
tarikh lahir::
negara:
pekerjaan:
jumlah pinjaman:
Tempoh pinjaman:
Tujuan pinjaman:
pendapatan bulanan:

Sila tulis kembali jika berminat untuk maklumat lanjut melalui hubungan kami di bawah

EMAIL: williamloans14@gmail.com

Regards,
Williams Pinjaman.

SARAH RAMA LENDERS December 13, 2016 at 12:34 PM  

Sarah Rama pemberi pinjaman adalah salah satu daripada firma pinjaman bahagian utama dalam lubang asia dan Eropah kita memberi pinjaman modal perniagaan dan untuk matlamat kewangan anda .Adakah anda secara mendalam, atau anda menghadapi masalah kewangan sarah peminjam rama di sini untuk membawa anda keluar dari masalah kewangan anda kerana kami memberi pinjaman pada kadar faedah sebanyak 2% kepada apa-apa jenis pinjaman kepada mana-mana di jadi jika anda bahawa anda memerlukan pinjaman hari ini sila hubungi kami melalui e-mel kami: (sarahrama.lenders@gmail.com). terima kasih dan Tuhan memberkati anda

Aisyah Taufik March 6, 2017 at 11:08 AM  

Nama saya Aisyah Taufik dan saya bercakap sebagai seorang wanita yang paling bahagia di dunia liar seluruh hari ini, dan saya berkata kepada diri saya bahawa mana-mana pemberi pinjaman yang menyelamatkan keluarga saya dari keadaan kami tidak menentu, saya akan memberitahu namanya kepada liar dunia keseluruhannya dan saya m gembira
untuk mengatakan bahawa keluarga saya kembali untuk yang baik, kerana saya memerlukan pinjaman sebanyak 1,000,000.00 membayar hutang dan memulakan hidup saya sekali lagi saya seorang ibu dengan 2 kanak-kanak dan semua dunia seolah-olah yang tergantung pada saya sehingga saya bertemu dengan Allah mengutus syarikat pinjaman yang
mengubah hidup saya dan keluarga saya, takut firma, James Althouse, beliau adalah penyelamat Allah yang diutus untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada mulanya saya fikir ia tidak dapat dilakukan sehingga saya mendapat pinjaman saya daripada 1,000,000.00 dan saya akan menasihati mana-mana orang yang mempunyai sebenar memerlukan pinjaman untuk menghubungi Encik James Althouse, melalui e-mel. jamesalthousefinancefirm@gmail.com kerana dia adalah
yang paling memahami dan baik hati Pinjaman Perkhidmatan anda juga boleh hubungi saya dengan e-mel ini: aisyahtaufik23@gmail.com, jika anda ingin bertanya kepada saya apa-apa soalan mengenai bagaimana saya mendapat pinjaman saya, saya akan bebas untuk memberitahu anda semua

Jessica Williams April 16, 2017 at 5:58 PM  

Apakah Anda seorang pebisnis atau wanita? Apakah Anda di stres keuangan atau tidak
dana yang dibutuhkan untuk memulai bisnis Anda sendiri? kami membuat semua jenis pinjaman dengan tingkat bunga 2%, atau apakah Anda Perlu Pinjaman melikuidasi mereka
hutang dan membayar tagihan Anda? Apakah Anda memiliki skor kredit yang rendah dan merasa
sulit untuk mendapatkan pinjaman dari bank lokal dan keuangan lainnya
lembaga? Membutuhkan pinjaman atau pembiayaan alasan, seperti: Jika demikian hubungi kami
dengan info di bawah melalui E-mail: jessicawilliamsloanfirm@gmail.com


INFORMASI PEMINJAM' S

Nama lengkap: __________________________________________
Negara: _____________________________________________
Alamat rumah: _______________________________________
Tanggal lahir: _________________________________________
Sex: _________________________________________________
Pekerjaan: ___________________________________________
Pendapatan bulanan: _______________________________________
Status pernikahan: ________________________________________
Sebuah Nomor telepon yang valid: __________________________________
Jumlah Dibutuhkan: ______________________________________
Lamanya_______________________________________________

Salam
Jessica williams

Zhang Xin October 27, 2017 at 4:42 AM  

Halo teman-teman!!! Nama saya adalah Minyi Zhang. Saya ingin bersaksi tentang yang baik
Pinjaman Pemberi Pinjaman yang menunjukkan cahaya kepada saya setelah telah scammed oleh 2 berbeda
Pemberi pinjaman internasional internasional, mereka semua berjanji untuk memberi saya pinjaman setelahnya
membuat saya membayar banyak biaya yang tidak menghasilkan apa-apa dan tidak ada yang positif
hasil. Saya kehilangan uang hasil kerja keras saya dan jumlahnya mencapai 6.000USD. Suatu hari
seperti yang saya browsing melalui internet tampak frustrasi ketika saya datang
di sebuah kesaksian wanita yang juga scammed dan akhirnya terhubung
sebuah perusahaan pinjaman legit bernama Zhang Xin Loan Company Asia dan email (
zhangxinloancompanyasians@gmail.com) di mana dia akhirnya mendapatkan pinjamannya, jadi saya memutuskan untuk menghubungi perusahaan pinjaman yang sama dan kemudian menceritakan kisah saya tentang bagaimana saya telah scammed oleh 2 kreditur berbeda yang tidak melakukan apapun kecuali untuk saya lebih
rasa sakit. Saya menjelaskan kepada perusahaan melalui surat dan semua yang mereka katakan kepada saya adalah menangis tidak
lebih karena saya akan mendapatkan pinjaman saya di perusahaan mereka dan juga saya telah membuat
pilihan yang tepat untuk menghubungi mereka Saya mengisi formulir aplikasi pinjaman dan
melanjutkan semua yang diminta dari saya dan keterkejutan saya, saya diberi a
jumlah pinjaman sebesar $ 65,000.00 Dolar oleh Perusahaan hebat ini (zhangxinloancompanyasians@gmail.com} dikelola oleh Nyonya steffi Hofmann God yang takut akan wanita dan di sinilah saya hari ini bahagia karena perusahaan ini telah memberi saya pinjaman jadi saya bersumpah kepada diri saya bahwa saya akan terus bersaksi di internet tentang bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya. Apakah Anda memerlukan pinjaman segera? Baik dan cepat hubungi Perusahaan hebat ini
sekarang untuk pinjaman anda melalui email :( zhangxinloancompanyasians@gmail.com) dia baik hati
membesarkan hati. Semoga berhasil.

Zhang Xin October 27, 2017 at 4:43 AM  

Halo teman-teman!!! Nama saya adalah Minyi Zhang. Saya ingin bersaksi tentang yang baik
Pinjaman Pemberi Pinjaman yang menunjukkan cahaya kepada saya setelah telah scammed oleh 2 berbeda
Pemberi pinjaman internasional internasional, mereka semua berjanji untuk memberi saya pinjaman setelahnya
membuat saya membayar banyak biaya yang tidak menghasilkan apa-apa dan tidak ada yang positif
hasil. Saya kehilangan uang hasil kerja keras saya dan jumlahnya mencapai 6.000USD. Suatu hari
seperti yang saya browsing melalui internet tampak frustrasi ketika saya datang
di sebuah kesaksian wanita yang juga scammed dan akhirnya terhubung
sebuah perusahaan pinjaman legit bernama Zhang Xin Loan Company Asia dan email (
zhangxinloancompanyasians@gmail.com) di mana dia akhirnya mendapatkan pinjamannya, jadi saya memutuskan untuk menghubungi perusahaan pinjaman yang sama dan kemudian menceritakan kisah saya tentang bagaimana saya telah scammed oleh 2 kreditur berbeda yang tidak melakukan apapun kecuali untuk saya lebih
rasa sakit. Saya menjelaskan kepada perusahaan melalui surat dan semua yang mereka katakan kepada saya adalah menangis tidak
lebih karena saya akan mendapatkan pinjaman saya di perusahaan mereka dan juga saya telah membuat
pilihan yang tepat untuk menghubungi mereka Saya mengisi formulir aplikasi pinjaman dan
melanjutkan semua yang diminta dari saya dan keterkejutan saya, saya diberi a
jumlah pinjaman sebesar $ 65,000.00 Dolar oleh Perusahaan hebat ini (zhangxinloancompanyasians@gmail.com} dikelola oleh Nyonya steffi Hofmann God yang takut akan wanita dan di sinilah saya hari ini bahagia karena perusahaan ini telah memberi saya pinjaman jadi saya bersumpah kepada diri saya bahwa saya akan terus bersaksi di internet tentang bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya. Apakah Anda memerlukan pinjaman segera? Baik dan cepat hubungi Perusahaan hebat ini
sekarang untuk pinjaman anda melalui email :( zhangxinloancompanyasians@gmail.com) dia baik hati
membesarkan hati. Semoga berhasil.

Zhang Xin October 27, 2017 at 4:43 AM  

Halo teman-teman!!! Nama saya adalah Minyi Zhang. Saya ingin bersaksi tentang yang baik
Pinjaman Pemberi Pinjaman yang menunjukkan cahaya kepada saya setelah telah scammed oleh 2 berbeda
Pemberi pinjaman internasional internasional, mereka semua berjanji untuk memberi saya pinjaman setelahnya
membuat saya membayar banyak biaya yang tidak menghasilkan apa-apa dan tidak ada yang positif
hasil. Saya kehilangan uang hasil kerja keras saya dan jumlahnya mencapai 6.000USD. Suatu hari
seperti yang saya browsing melalui internet tampak frustrasi ketika saya datang
di sebuah kesaksian wanita yang juga scammed dan akhirnya terhubung
sebuah perusahaan pinjaman legit bernama Zhang Xin Loan Company Asia dan email (
zhangxinloancompanyasians@gmail.com) di mana dia akhirnya mendapatkan pinjamannya, jadi saya memutuskan untuk menghubungi perusahaan pinjaman yang sama dan kemudian menceritakan kisah saya tentang bagaimana saya telah scammed oleh 2 kreditur berbeda yang tidak melakukan apapun kecuali untuk saya lebih
rasa sakit. Saya menjelaskan kepada perusahaan melalui surat dan semua yang mereka katakan kepada saya adalah menangis tidak
lebih karena saya akan mendapatkan pinjaman saya di perusahaan mereka dan juga saya telah membuat
pilihan yang tepat untuk menghubungi mereka Saya mengisi formulir aplikasi pinjaman dan
melanjutkan semua yang diminta dari saya dan keterkejutan saya, saya diberi a
jumlah pinjaman sebesar $ 65,000.00 Dolar oleh Perusahaan hebat ini (zhangxinloancompanyasians@gmail.com} dikelola oleh Nyonya steffi Hofmann God yang takut akan wanita dan di sinilah saya hari ini bahagia karena perusahaan ini telah memberi saya pinjaman jadi saya bersumpah kepada diri saya bahwa saya akan terus bersaksi di internet tentang bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya. Apakah Anda memerlukan pinjaman segera? Baik dan cepat hubungi Perusahaan hebat ini
sekarang untuk pinjaman anda melalui email :( zhangxinloancompanyasians@gmail.com) dia baik hati
membesarkan hati. Semoga berhasil.

Post a Comment

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP