Emas Kuning 999. Powered by Blogger.
Authorised Dealer Public Gold A1547

21 ogos DATO YANG SUKA BERSEDEKAH

Sunday, September 7, 2014

SUBHANALLAH

Dato yang suka bersedekah.

Beberapa bulan sebelum berpuasa, saya jumpa seorang costumer. Rumah banglo 3 tingkat.
Saya pun tak tahu apa 'biz' dato ni.
Cuma nampak banyak kotak rayna, kot. Ingatkan kotak kaca. Pada masa tu saya ingatkan Dato ni berniaga  pinggan mangkuk .
Bila bulan puasa kelmarin, saya ni suka berbuka di masjid berlainan. Makan namoak lah saya kotaak Rayna ni.
Rupanya kotak kurma.
Rupanya Sebelum ramdhan Dato ni dah ready nak sedekah kurma.

Apa yang best pasal Dato ni?

1. Dah 5 kali pergi rumah banglo nya, tak pernah nampak kereta lain melainkan waja dan Myvi, padahal jiran sebelah dia duk parking ferrari dan audi depan rumah mereka.
2. Menurut jemaah masjid tempat saya berbuka hari tu, kalau 'dia tu punya giliran jamu orang mesti sedap sangat. mesti kena datang katanya.
Moga Allah beri taufiq pada saya dan kita semua untuk jadi orang yang suka bersedkah.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP