Emas Kuning 999. Powered by Blogger.
Authorised Dealer Public Gold A1547

VITAMIN BUKAN PENYEMBUH TETAPI IA MEMBANTU MENYIHATKAN BADAN

Saturday, February 1, 2014

BAGAIMANA KURUS TANPA UBAT KURUS

sempena Raya Tahun Baru Cina ni saya nak share 3 cara utk kurus tanpa makan ubat pelangsing atau ubat kurus yg mungkin ada kandungan dadah terlarang.

Berikut ada lah 3 cara tersebut.
1. DENGAN SENAMAN SEMATA TANPA JAGA MAKAN.
2. DENGAN SENAMAN DAN JAGA MAKAN.
3. SENAMAN , JAGA MAKAN DAN MAKAN MAKANAN BERKHASIAT.

1. Kajian mendapati bahawa senaman akan dapat menurunkan berat badan. Jika kita buat senama ringan seperti jogging, renang atau senaman kardiovaskular, banyak lemak akan terbakar. Nak lebih baik lagi kita buat latihan angkat beban. Dengan akan beban pembakaran lemak akan berlanjutansehingga waktu tidur. Ini berlaku kerana metabolisma badan meningkat.
Akan tetapi kesan nya kurang jika kita masih tidak jaga makan.

2. DENGAN SENAMAN DAN JAGA MAKAN.
Kalau kita buat senaman dan jaga makan maka hasilnya akan jadi 2 kali ganda. Ye lah . Tapi kalau mentang-mentang exercise tapi makan tak jaga, camna ?

3. SENAMAN +JAGA MAKAN+ MAKANAN BERKHASIAT.

Sebenarnya tubuh kita akan mendapat penyakit jika kurang vitamin atau khasiat tertentu. Jadi disamping senaman dan jaga makanan, pengambilan supplement yang betul boleh membantu badan kita untuk berfungsi dengan lebih baik. Contoh diri sendiri, bila saya mula makan supplement B Complex saya dapat rasakan badan jadi segar dan tak mudah letih. B complex ni antara fungsinya untuk tukar makanan menjadi tenaga dan merangsang peningkatan metabolisma. Bila badan tak penat, takde la rasa lemah nak exercise. B Complex yang saya makan ni mengandungi 8 komponent penting vitamin B termasuk 100% biotin dan asid folik asli.

Hj Yusri,
Shaklee Independent Distributor
Sms/whatsapp: 012 647 0012 (Gombak)

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP